Bekijk alles

De beste hulptroepen, thuis in het digitale domein

Hoe we een disruptief, fris, energiek merk creëerden

Opdrachtgever
Recognize (VWT)

Aantal werknemers
1700

Categorie
Concept, Huisstijl, Naamontwikkeling

Share

In opdracht van Recognize – onderdeel van Volker Wessels Telecom (VWT) – hebben wij voor een nieuwe dienst letterlijk en figuurlijk het gezicht gecreëerd. We ontwikkelden de naam Utilio en gaven het merk haar visuele identiteit.

Uitlio is een digitaal platform dat snel en makkelijk monteurs koppelt aan installatiebehoeften van consumenten. De Utilio-monteurs helpen bij installatie van telefonie, internet, dataoplossingen en IoT. Kortom, alles voor the connected home.

Hallo,
ik ben Utilio!

Op basis van het werkveld, de kernwaarden, missie en visie hebben we gekozen voor een toegankelijke, internationale, maar ook technische naam. Een naam die je kunt personificeren. Dit laatste vonden we belangrijk omdat Utilio een dienst is waarbij mensen centraal staan.

De claim visueel
kracht bijzetten

De persoonlijke benadering van Utilio sluit aan bij snelle, flexibele, persoonlijke service en het denken in oplossingen. Dit zie je terug in de visuele identiteit. Het woordmerk is opgebouwd uit grafische elementen die een ‘happy face’ vormen, een associatie die aansluit bij de missie van Utilio: blije monteurs die voor blije klanten zorgen.

Met de grafische vormen uit het logo versterken wij visueel de claim ‘Specialist op het gebied van connectivity’. De ‘connectivity’-elementen komen terug in alle uitingen van Utilio.

 Bekijk alles