Bekijk alles

RoadGuard: overal pechhulp zonder abonnement

Een nieuwe naam en huisstijl voor de totaal vernieuwende service van Centraal Beheer.

Opdrachtgever
Centraal Beheer

Aantal werknemers
16.500

Categorie
App, Campagne, Concept, Huisstijl, Publiciteit

Share

Pech onderweg is super-vervelend! Met een pechhulp-abonnement – bijvoorbeeld bij de Wegenwacht – betaal je vaak jarenlang flinke bedragen zonder dat je van hun diensten gebruik maakt. En héb je een keer pech, dan zitten er aan je abonnement ook nog allerlei onhandige beperkingen. Je betaalt dus eigenlijk voor iets wat je zelden nodig hebt…

Centraal Beheer bedacht hoe pechhulp eruit zou zien als je het met de kennis en technieken van nu zou uitvinden. Een dienst waar je met een app gebruik van maakt. Je betaalt alleen voor de hulp die je nodig hebt, ongeacht in welke auto je zit, of die auto nou bij je voor de deur staat of langs de kant van de weg. Wij bedachten de naam, ontwikkelden de huisstijl en deden de vormgeving van app, website en tal van uitingen.

Kern bedacht de naam en het logo van RoadGuard

Wij ontwikkelden voor het vernieuwende concept van Centraal Beheer en Eurocross Assistance niet alleen het logo en de huisstijl, wij bedachten ook de naam RoadGuard. Een naam die in één klap duidelijk maakt waar het merk voor staat: de dienst die over je waakt op de weg. Wij kozen voor een engelstalige naam met het oog op de toekomst: na Nederland mag van ons de rest van de wereld met dit mooie concept veroverd worden!

Herkenbare iconen

Voor RoadGuard maakten we een eigen iconenset die zowel in de app als in andere media gebruikt worden. De vormtaal van de iconen is een directe afgeleide van de viking uit het logo; herkenbaar, open, vriendelijk en samenhangend. Het overstijgt het niveau van het plaatje dat iets uitlegt, het vormt een wezenlijk onderdeel van de totale huisstijl.


 

Pech melden & afrekenen

Het concept van RoadGuard is supersimpel: je hebt pech > je start de RoadGuard-app > je meldt je probleem > hulp komt eraan (live te volgen in de app) > je pech wordt opgelost > je rekent af en vervolgens hoef je de app de komende paar jaar hopelijk niet meer te gebruiken voor jezelf.


Een app die elke automobilist in Nederland gewoon op zak moet hebben, pechhulp-abonnementen zijn niet meer van deze tijd…

Met de keuze voor de naam RoadGuard kwam bij ons al snel het idee voor het gezicht van het merk bovendrijven: een viking. Geen norse, ongewassen Noorman die je dorp komt plunderen, maar een sympathieke, rustige beschermengel met een baard die je helpt op de zeldzame momenten dat je hulp door pech nodig hebt. Kleur, typografie en illustratiestijl versterken het gevoel van het merk en sluiten aan bij de wereld van apps.

 

 

Het merk handen en voeten geven

Bij RoadGuard staat de eigen app centraal. In het verlengde van de huisstijl, voerden wij de art direction over de vormgeving van de app, met een focus op helderheid, waarbij de merkbeleving overal in de app duidelijk aanwezig moest zijn. De doorvertaling van de huisstijl maakten we vervolgens in printuitingen, banieren, vlaggen, posters, social-berichten en online.

De app kan gedownload worden in de Apple App Store en bij Google Play. Kijk voor meer RoadGuard-informatie op RoadGuard website.

 Bekijk alles