Bekijk alles

Ncardia, stamcel experts

Hoe KERN de toekomst in medicijnontwikkeling een eigen gezicht gaf

Opdrachtgever
Ncardia

Aantal werknemers
120

Categorie
Concept, Huisstijl, Publiciteit, Verpakking, Website

Share

Ncardia is ontstaan door de fusie van Pluriomics (NL) en Axiogenesis (DU). Het bedrijf opereert op het snijvlak van wetenschappelijke hightech en innovatie. Laboratoria waar medicijnen ontwikkeld worden kunnen met de producten van Ncardia testen op hartstamcellen in plaats van dierenproeven of experimenten met proefpersonen. Met de stamceltechnieken die Ncardia ontwikkelt en vermarkt, wordt de toekomst van medicijnontdekking en -ontwikkeling vormgegeven.

De uitdaging in de ontwikkeling van de visuele identiteit was veelzijdig; allereerst was er het streven om eenheid in de nieuwe organisatie te scheppen (zowel de mensen van Pluriomics als Axiogenesis moesten de nieuwe huisstijl kunnen omarmen). Daarnaast wilde Ncardia zich vanaf dag 1 profileren als leidende speler. De huisstijl en aansluitend de merkpositionering die wij ontwikkelden zorgt ervoor dat die doelstellingen behaald worden.

Corporate Branding

Met het statement ‘From the heart’ als vertrekpunt hebben wij een beeldmerk ontworpen dat geïnspireerd is op een hartvorm. Het beeldmerk is een monogram dat door zijn heldere eenvoud makkelijk te schalen is en goed kan worden gebruikt in verschillende media. Het beeldmerk wordt ondersteund met zakelijke, hedendaagse typografie met een vriendelijke uitstraling en een warm kleurenpalet. Tenslotte proberen we zoveel mogelijk de menselijke expertise een gezicht te geven mooie portretfotografie van de mensen die bij Ncardia werken.

De uitstraling die wij in alle uitingen van Ncardia nastreven, is een combinatie van professioneel, vooruitstrevend, persoonlijk, warm en met een hoge mate van expertise.

 

Merkwaarden die zowel online als offline tot uitdrukking komen

Centraal in de mix van communicatiemiddelen van Ncardia staat haar website. Het is de plek waar de expertise invulling krijgt, waar de feitelijke producten en diensten geëtaleerd worden en waar vooral veel nieuws wordt gebracht.

De site biedt ingangen voor uiteenlopende informatiebehoeften van een pluriforme groep bezoekers. Het ontwerp biedt zowel ruimte aan communicatie op corporate niveau als aan praktische informatie voor wetenschappers die werken met oplossingen van Ncardia.

 

Branding met packaging

In de vormgeving van verpakkingsmateriaal voor Ncardia hebben wij veel aandacht geschonken aan de brandingcomponent. Primair dient de verpakking weliswaar als bescherm- en transportmateriaal met veel nadruk op heldere, duidelijke informatie. Maar daarnaast zet Ncardia de verpakking ook expliciet in als krachtig medium om haar merkwaarden uit te dragen. De producten zijn voor klanten onmiskenbaar Ncardia, ze sluiten naadloos aan bij de corporate vormgeving die zij kennen van bijvoorbeeld de website of van andere communicatiemiddelen.

 

Fotografie

Bij het bepalen van de fotografie was het belangrijk om zowel het menselijke als het wetenschappelijke gezicht van Ncardia te laten zien. De heldere tone of voice komt terug in alle communicatievormen, ook in de fotografie. Fotograaf Annabel Jeuring heeft hier met haar mooie portretfotografie perfect invulling aan gegeven.

 

 Bekijk alles