Bekijk alles

Alles behalve kinderachtig

Huisstijlontwikkeling, website en grafisch ontwerp van alle publiciteitsmaterialen voor Theater Sonnevanck

Opdrachtgever
Theater Sonnevanck

Aantal werknemers
7

Categorie
Huisstijl, Publiciteit, Website

Share

Theater Sonnevanck produceert theater voor jeugd tussen de 4 en 16 jaar oud, gespeeld door volwassen acteurs. De samenstelling van de doelgroepen met wie gecommuniceerd wordt is breed: van ouders tot theaters, van jeugd tot scholen. De uitingen van Sonnevanck veranderden door de jaren heen, maar het logo bleef zijn vorm en functie behouden. Binnen de organisatie was er behoefte aan vernieuwing in stijl.

Wij hebben met een frisse blik gekeken naar wat Sonnevanck doet en naar wat ze willen uitdragen. De nieuwe stijl die wij ontwikkelden is in twee fases geïntroduceerd: in de eerste fase hebben we een nieuwe beeld- en vormtaal geïntroduceerd voor de communicatie-uitingen. Daarna hebben we het meest gevoelige onderdeel binnen de communicatie van Sonnevanck aangepakt: het beeldmerk dat ze al vanaf de jaren 90 gebruikten.



Met de nieuwe huisstijl en de stijlrichting in fotografie, is een samenhangende, herkenbare en speelse stijl gemaakt waarin kleur, typografie en beelden elkaar versterken. Door in het concept beelden (gefotografeerd door Femke Teussink) te gebruiken die in stijl en vorm onmiskenbaar familie van elkaar zijn, is er veel vrijheid om met vorm en typografie te spelen waardoor elke uiting zijn eigen karakter krijgt.

Naar Sonnevanck!

Onze eigen herinneringen aan theater dat ons op de basisschool werd voorgeschoteld waren niet heel positief. De voorstellingen van Sonnevanck staan daar in scherp contrast mee en dat willen zij ook met hun affiches laten zien. Sonnevanckvoorstellingen zijn spannend, grappig en vet; als je de affiches ziet krijg je er zin in en je kunt niet wachten tot je weer naar een voorstelling van hun mag!


 Bekijk alles