Bekijk alles

Topicus, een IT bedrijf met impact.

Hoe KERN Topicus positioneert als moderne IT professional

Opdrachtgever
Topicus

Aantal werknemers
600

Categorie
Campagne, Concept, Publiciteit, Website

Share

IT is voor veel mensen een abstract begrip; iets met computers, internet waarschijnlijk. Misschien maken ze apps, leggen ze netwerken aan? Topicus is zo’n IT-bedrijf. En om niet anoniem en abstract te blijven, heeft Topicus ervoor gekozen zich met haar missie te presenteren aan de buitenwereld: Topicus maakt het leven van alle Nederlanders beter en eenvoudiger. Zij doet dat door het creëren van waardevolle IT-oplossingen op het gebied van zorg, onderwijs, overheid, legal, security en finance.

Topicus schakelde ons in om te helpen de komende jaren nieuwe werknemers te vinden, zodat zij zich kan blijven doorontwikkelen en groeien. In een arbeidsmarkt waar de vraag vele malen groter is dan het aanbod is het van belang dat je meer vertelt over je bedrijf dan de droge feiten. Topicus draagt voortaan actief uit waarom zij doet wat zij doet. Dat komt tot uitdrukking in de corporate website, de werken-bij website en al haar campagnes.

Hallo,
ik ben Topicus

Vanaf 2016 hebben wij gefaseerd de website van Topicus aangepast. In eerste instantie met een nieuw openingsbeeld voor de “oude” website, maar gaandeweg is de site door ons – in samenwerking met Floris Hülschmann (tekst en concept), Brandcube (techniek) en Shoot The Rabbit (video) – doorontwikkeld naar een veelzijdig corporate communicatiekanaal.

De doelen van Topicus voor de toekomst zijn ambitieus, reden om de organisatie en haar oplossingen met diverse campagnes (online en offline) onder de aandacht te brengen. Daarnaast is er een speciale werkenbijtopicus-website gemaakt, omdat ambities en groei een verdere uitbreiding van het aantal medewerkers noodzakelijk maakt.

Online corporate branding

De mensenmassa in de openingsvideo is een verbeelding van de maatschappij. Hierin zijn met een technisch hoogstandje van Brandcube een aantal figuranten ge-highlight, aan de hand waarvan wordt geïllustreerd hoe Topicus op verschillende manieren levens raakt. Vervolgens zijn op de pagina verschillende ingangen naar werkvelden gecreëerd, worden actuele campagnes onder de aandacht gebracht en natuurlijk heeft nieuws een prominente plek gekregen. Want Topicus heeft veel te melden.

Werkvelden

Om structuur, helderheid en herkenning aan te brengen in de uitgebreide website maken wij gebruik van verschillende kleurpaletten voor alle werkvelden. Hierbij houden wij continu de balans met de corporate stijl van Topicus in het oog.

Honorable Mention Awwwards

Awwwards is het meest invloedrijke online platform waar internationale ontwerpers en developers inspiratie en kennis opdoen en feedback geven over bijzondere websites. De Topicus website is door de community van Awwwards beoordeeld met een 7,49. Een digitale kers op de taart voor Brandcube en Kern!

 Bekijk alles