Bekijk alles

Weg met de technologische mumbo jumbo

Een nieuwe visuele identiteit, een nieuwe campagne en een nieuwe website voor Exxellence

Opdrachtgever
Exxellence

Aantal werknemers
50

Categorie
Campagne, Huisstijl, Website

Share

Exxellence ontwikkelt software voor overheden, hoofdzakelijk voor gemeenten. De wereld waarin Exxellence opereert is in 14 jaar tijd flink veranderd; andere softwarebehoeften van gemeenten, technische IT-ontwikkelingen en veranderde wetgeving en overheidseisen. Om op die veranderingen een antwoord te hebben, heeft Exxellence de focus verlegd van product-georiënteerde marketing naar vraag-gerichte marketing. De communicatie moest daar natuurlijk bij aansluiten.

De oplossing die we voor Exxellence ontwikkelden is veelomvattend. We hebben de organisatie opnieuw in de markt gezet met een nieuwe huisstijl, een website die met haar marketing-communicatieafdeling vanaf scratch is ontwikkeld en met een campagne die heel simpel vertelt wat de meerwaarde van Exxellence-oplossingen is: iedereen snapt het!


 

De Suite herontdekken

Centraal in de verkooppropositie van Exxellence staat de Suite. Een modulair systeem waar gemeenten hun IT-producten mee kunnen samenstellen. Wij maakten voor Exxellence een iconencollectie die elke module van de Suite een gezicht geeft. Het levert in de praktijk een belangrijke bijdrage aan de visuele identiteit van Exxellence en tegeleijkertijd verduidelijkt het de complexe en uitgebreide producten en diensten die Exxellence aan haar klanten biedt.



 

Exxellence tot in de puntjes

De huisstijl en campagnevormgeving is in een veelheid aan media uitgevoerd. De stijl leent zich daar ook uitstekend voor; van etiketten op waterflesjes tot op beurswanden is de campagne en huisstijl terecht gekomen.


 

 

Snel na ons kennismakingsgesprek met Exxellence (waarin ze aangaven dat ze een nieuwe website wilden), werd ons duidelijk dat de communicatiebehoeften veel dieper lagen dan slechts bij een nieuwe site.

Totdat wij bij Exxellence aan tafel kwamen was de focus hoofdzakelijk intern gericht geweest: alle neuzen moesten dezelfde kant op, van programmeurs tot teamleiders tot het sales- en marketingteam. Toen het intern op orde was, kon de aandacht verlegd worden naar de externe communicatie. Dat dat verder ging dan een website restyling bleek al in het eerste gesprek.

Wij hebben samen met de marketing- en communicatie-afdeling van Exxellence een geheel nieuwe positionering neergezet. Iedereen was het erover eens dat de de huisstijl niet meer voldeed. Maar naast de visuele identiteit bleek er ook behoefte aan een campagne die helder en krachtig duidelijk kon maken wat de meerwaarde van Exxellence-oplossingen is voor alle betrokkenen. Wij bedachten Ik snap het. Een concept waarmee duidelijk kon worden gemaakt dat iedereen die met de software van Exxellence te maken krijgt het snapt; van de burger die op een digitaal loket van een gemeente een vergunning aanvraagt tot de IT specialisten die de software van Exxellence implementeren.


 Bekijk alles