Bekijk alles

De wereld van imaging

Radiologen en kennis bundelen op een online platform

Opdrachtgever
Philips Healthcare

Aantal werknemers
37000

Categorie
Campagne, Concept, Website

Share

Philips Healthcare zocht naar een manier om haar MRI imaging technologie te presenteren. Voorwaarde was dat het online moest gebeuren, verder lag de vraag behoorlijk open. De imaging markt kent slechts een paar spelers en de onderlinge verschillen tussen de MRI scanners zijn klein. Het onderscheid zit met name in de gebruiksinterface van de apparatuur en de vereiste kennis van de gebruikers ervan, hoofdzakelijk radiologen.

Wij bedachten samen met GreenOrange en Shoot The Rabbit een online platform; een middel om niet alleen de MRI scanners voor het voetlicht te brengen, maar om Philips Healthcare juist als betrokken organisatie te profileren. De productinformatie wordt “terloops” gegeven, terwijl de focus ligt op het bieden van een kennis- en nieuwsplatform voor alles wat betrekking heeft op medische imaging: The World of Imaging.

Wij werken regelmatig met en voor GreenOrange online marketeers aan projecten. Zij brengen specifieke online know-how aan tafel, wij zorgen voor de doorvertaling van marketing- en communicatiedoelen naar concept en vorm. Shoot The Rabbit was in dit project betrokken als mede-ontwikkelaar van het concept en de partij die film en animaties voor z’n rekening nam.

Met onze oplossing eigent Philips Healthcare zich een rol toe als meest betrokken ontwikkelaar en fabrikant van imaging apparatuur.

Met The World of Imaging boden we Philips Healthcare een dynamisch platform dat ze aan alle radiologen en medisch specialisten konden aanbieden. Aan de hand van een geografische plattegrond én een schematische plattegrond van het menselijk lichaam kunnen specialisten zich oriënteren op de site. Ze krijgen in één oogopslag een overzicht van waar collega’s werken, waar congressen en evenementen plaatsvinden, waar specifieke scanners van Philips Healthcare in gebruik zijn, een overzicht van nieuws over onderzoek, publicaties en white papers en de mogelijkheid om met collega’s of specialisten van Philips Healthcare in contact te treden.

 

Slimme filters zorgen voor
nog relevantere content

Om de gebruiker makkelijker te laten navigeren in The World of Imaging hebben we een aantal filters toegevoegd waarmee content beperkt wordt tot bijvoorbeeld nieuws van de laatste twee weken, of conferenties in het komende kwartaal. Gebruikers kunnen de app zo instellen op de manier die zij prettig en relevant vinden.







The World of Imaging is volledig responsive en geoptimaliseerd voor weergave op zowel desktop als tablet. In de tablet-toepassing wordt The World of Imaging door het sales-team de Philips Healthcare Imaging Division gebruikt op beurzen en andere evenementen.

Het resultaat van onze oplossing is dat de imagingproducten van Philips Healthcare op een sympathieke en voor de gebruikers waardevolle manier onder de aandacht worden gebracht. Het merk heeft meer voorkeur verworven bij de doelgroep en Philips Healthcare kon zich profileren als een betrokken producent in de wereld van haar gebruikers.


 Bekijk alles