Bekijk alles

Hoe Kern Kinderdagverblijf Kindergarden zowel online en offline als thuis laat voelen

Hoogwaardige kinderopvang met doordacht pedagogisch beleid

Opdrachtgever
Kindergarden Nederland

Aantal werknemers
500

Categorie
Publiciteit, Website

Share

Kindergarden is een kinderdagverblijf voor veeleisende ouders; de ontwikkeling van het kind wordt op de voet gevolgd en richting gegeven. Kindergarden wil in haar communicatie laten zien en voelen dat haar locaties als een tweede thuis voelen, maar daarnaast laten ze graag zo duidelijk mogelijk zien hoe hun didactische methode werkt. Kern werd ingeschakeld om daar zowel online als offline invulling aan te geven met een mooie vormgeving, maar ook door een aantal tools te ontwikkelen waarmee Kindergarden haar verhaal kan verduidelijken.

Met het bestaande logo en een summier huisstijlhandboek als vertrekpunt hebben wij eerst de online presentatie op orde gemaakt. We ontwierpen een re-design voor de website en bedachten een manier om de unieke aanpak van Kindergarden duidelijk te maken: de Kindergarden-tijdlijn. Vervolgens hebben we ook de gedrukte items onderhanden genomen en alles meer in lijn met de website gemaakt. Hierdoor is er een veel betere samenhang in de uitingen op verschillende media.


KERN werd gevraagd om de transparante manier van communiceren en het beleid van Kindergarden, on- en offline vorm te geven.

Volg de ontwikkeling van je kind

Op de Kindergarden tijdlijn maken ouders kennis met de mijlpalen die essentieel zijn voor de groei en bloei van hun kinderen. Mijlpalen op het gebied van motoriek, taalontwikkeling, sociaal-emotionele en cognitieve-zintuiglijke ontwikkeling én persoonlijkheidsontwikkeling worden online in kaart gebracht. Uiteraard op een responsive wijze zodat ouders ook op hun mobiel de tijdlijn goed kunnen bekijken.

 

Wat doet Kindergarden voor je kind en hoe?

Een belangrijk aspect van het didactisch programma dat Kindergarden heeft ontwikkeld, zijn de verschillende programma’s voor verschillende levensfasen. Aan de hand van de tijdlijn die wij ontwikkelden kan Kindergarden op een heldere en begrijpelijke manier het verhaal vertellen bij elke fase. Complexe en uitgebreide informatie hebben wij met deze oplossing toegankelijk en uitnodigend gemaakt. Een wereld van verschil met de lange tekstpagina’s die Kindergarden voorheen op haar site had staan.

Bij de ontwikkeling van de tijdlijn is ook rekening gehouden met een optimale user-experience op mobiele toestellen, omdat uit webstatistieken van Kindergarden bleek dat veel ouders de site op hun telefoon doorspitten.

 

Offline communicatie

Na de ontwikkeling van de website en de tijdlijn werd ons gevraagd de ontwikkelde stijl ook door te vertalen in alle gedrukte (offline) media. Denk hierbij aan actieflyers voor evenementen en open dagen, maar ook aan folders, brochures, rapporten en promotie-items.


 Bekijk alles